باشگاه خبری فراساحل: مدیرامور تدارکات فنی شرکت مدیریت کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: به عنوان مصرف کننده این انتظار را داریم که هر چه زودتر روغن دریایی با مجوزهای بینالمللی در ایران داشته باشیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، مهندس حجت الله فرهوش ضمن بیان این مطلب در نخستین سمینار " صنعت روانکارهای دریایی" گفت: ما از شرایط تحریم گذر کردهایم و کشتیرانی به بنادر مهم جهان در اروپا و انشالله به استرالیا تردد خواهد کرد و با توجه به شرایط بینالمللی کشتیها باید از روغنهایی استفاده کنند که مشکلی از نظر کلاس و مسائل بیمهای نداشته باشند و بتوانند عملیات خود را انجام دهند.
وی افزود: در شرایط تحریم به واسطه روغنهایی که در داخل تولید شد کمترین مشکل را داشتیم اما شرایط اکنون تغییر کرده است و باید به فکر این باشیم که بنادرما در لیست بینالمللی شرکتهای تولید کننده قرار گیرند. مدیرامور تدارکات فنی شرکت مدیریت کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: به عنوان مصرف کننده این انتظار را داریم که هر چه زودتر روغن با مجوزهای بینالمللی را در ایران داشته باشیم. وی با اشاره به اهمیت کیفیت و قیمت روغنهای دریایی گفت: با توجه به قوانین جدید که در بنادر اروپایی مقرر شده است امیدواریم موارد مرتبط مورد توجه قرار گیرد.
مدیر امور تدارکات فنی شرکت مدیریت کشتی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به برنامه های ساخت کشتی اشاره کرد و افزود: بر روی کشتیهای جدید موتورهای نسل جدید نصب میشود که باید دانش روز در این خصوص مورد توجه قرار گیرد. وی گفت: انتقال تکنولوژی باید به درستی انجام شود تا نه تنها کشتیهای شرکتهای داخلی بلکه تدارک کشتیهای شرکتهای خارجی هم صورت گیرد. در ادامه خسرو میرزازاده مدیرعامل شرکت دریایی آذرپاد قشم نیز طی سخنانی گفت: به عنوان مصرف کننده توقع داریم شرکت نفت ری سان خود را با استانداردهای جهانی منطبق کند و استانداردها و گواهینامههای لازم را دریافت کند و به عنوان برند برتر در منطقه بدرخشد.
وی افزود: شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل سرلوحه کار شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت آذرپاد است و سعی ما بر این است تا جائیکه امکان دارد از محصولات ساخت داخل استفاده کنیم. وی تصریح کرد: علاوه بر روغنهای دریایی ملزومات، رنگ، مواد شیمیایی و ... در داخل کشور قابل تهیه است و شرکت ملی نفتکش با تشکیل شرکت آذر پاد در این راه قدم برداشته است منوط بر اینکه تولید کننده داخلی بتواند خود را با شرایط بینالمللی منطبق کند. وی گفت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که شرکتهای تولید کننده مواد روانکار مسائل خود را با گمرک و سازمان بنادر و دریانوردی حل کنند و به راحتی محصول خود را در لنگر گاه تحویل کشتی دهند.
کد خبر : 1580
ارتباط با سردبیر : info@opc.ir